woensdag 19 maart 2014

Eredivisie komende drie jaar bij NOS

De samenvattingen van het Eredivisie voetbal zijn de komende drie jaar te zien bij de NOS. Dat hebben Eredivisie Media & Marketing (EMM) en de NOS vandaag bekend gemaakt. Er is een overeenkomst gesloten met betrekking tot de seizoenen 2014/15, 2015/16 en 2016/17. De rechten op live verslag van Eredivisie wedstrijden via de radio maken eveneens onderdeel uit van de overeenkomst.
Jan de Jong, algemeen directeur NOS: “Het is mooi te merken dat iedereen het een goed idee vindt dat de samenvattingen van de Eredivisie bij de NOS blijven. De kijkers, maar ook heel EMM inclusief de clubs en de Eredivisie. Wij beschouwen dat als een groot compliment voor onze aanpak van het voetbal. Onze uitzendingen van de Eredivisie op zaterdagavond zijn succesvoller dan ooit. En NOS Studio Sport op zondagavond zeven uur hoort steevast bij de meest bekeken programma’s van de Nederlandse televisie. De kracht van ons merk is enorm.'

maandag 17 maart 2014

KPN ziet stroomversnelling in on demand tv kijken

Een ruime meerderheid van de Nederlanders onder de dertig jaar (65 procernt) verwacht over vijf jaar evenveel of meer gebruik te maken van televisie on demand dan traditioneel tv te kijken. Bijna 40 procent van de jongeren verwacht dan voornamelijk nog on demand tv te kijken waar en wanneer zij dat willen. Dat blijkt uit onderzoek van Peil.nl in opdracht van KPN.
De onderzoeksresultaten laten een duidelijk generatieverschil zien. Zo verwacht 55 procent van de vijftigplussers over vijf jaar nog altijd hoofdzakelijk traditioneel tv te kijken: live, via een televisietoestel. Bij de ondervraagden van onder de dertig ligt dat percentage op 25 procent. Jaap Postma, Directeur Consumenten bij KPN: 'We staan in Nederland op een kruispunt in ons kijkgedrag. Vooral de jongere generatie, die opgroeit met smartphones, laptops en tablets naast traditionele televisie, ziet on demand kijken als vanzelfsprekend.'