dinsdag 15 juli 2014

Miljoenenpubliek voor NOS WK site en NOS apps

De NOS WK site is door 10,8 miljoen unieke bezoekers bezocht. Een absoluut record. Het ‘Sotsji-record’ voor de NOS Olympische Spelen site (6,1 miljoen unieke bezoekers in totaal) is hiermee voorbij gestreefd, meldt Lara Ankersmit van de afdeling Digitale Media. De site werd vooral goed bezocht op de dagen na succes van het Nederlands elftal. Video’s, het WK speelschema, liveblogs, artikelen en de Playercam stonden dagelijks in de top 10 van best bezochte pagina’s.
 
De NOS FIFA WK app, waarme. alle goals vanuit verschillende camerastandpunten konden worden teruggekeken, was eveneens een succes: al na het eerste weekend telden deze app meer dan een half miljoen gebruikers. Nooit eerder was een app van de NOS zo snel zo succesvol. In totaal is de app 900.000 keer gedownload, had de app ruim 12 miljoen contacten en 50 miljoen pageviews. De app stond lang op nummer 1 in de app stores van Apple en Google. De NOS FIFA WK ontving resp. 3,5 en 4 sterren in de Apple en Google stores en vele enthousiaste reacties van gebruikers.

Ook de NOS apps (NOS.nl/app) profiteerden van het WK en werd aanzienlijk meer gedownload én gebruikt tijdens het WK. Op Facebook en Twitter hebben de NOS accounts veel aandacht gekregen, het NOS Sport account op Twitter is meer dan verdubbeld in volgers. NOS artikelen en video’s zijn vele malen ‘geliked’ en gedeeld op Facebook.

De NOS Sport app op connected TV is fors meer gebruikt tijdens het WK. De HbbTV WK app heeft aangetoond dat er tijdens grote evenementen ruimte is voor extra content en informatie op het TV scherm.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen