dinsdag 27 september 2011
Beeldenstorm bij Beeld & Geluid: Iedereen moet gaan yellen
Een digitale applausmeter, noemt Vincent van Witteloostuyn van YEL zijn jongste webtoepassing die volop wordt ingezet voor de TVLab Week van Nederland 3. Via de smartphone of laptop kan de kijker meteen laten weten wat hij van een tv-programma vindt. Het voordeel van YEL boven bestaande onderzoekspanels: niet wachten op de uitslagen, maar de gegevens gelijk op het scherm gedurende het programma. De kijker kan meerdere keren zijn mening geven door op een duim omhoog of een duim omlaag te drukken. Die meningen – Van Witteloostuyn spreekt liever over ‘emoties’ – zijn live te zien in een staafdiagram, de droom van iedere marketeer en programmamaker. ‘Tegenwoordig wordt heel veel gekeken naar Twitter om de mening rond een programma te peilen, maar dat is veel te fragmentarisch, het is geen echt meetinstrument,’ vertelde Van Witteloostuyn gisteren op het Cross Media Zomercafé in Hilversum.
Labels:
kijkonderzoek
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten