De kabelraden, die de kabelmaatschappijen adviseren over het programmapakket, willen dat de kijker meer invloed krijgt op het digitale tv-aanbod. Dat bleek zaterdag op het jubileum van kabelraden.nl in Amsterdam. De kabelraden bemoeien zich nu vooral met het analoge aanbod.
De programmaraden APR (Amsterdam en omstreken) en Rotterdam hebben bij gemeenteraadsleden en leden van de Tweede Kamer aangedrongen op een regeling voor consumenteninvloed op het digitale pakket. Als de keuze van televisie- en radiozenders volledig aan de kabelbedrijven wordt overgelaten, zal er minder ruimte zijn voor bijvoorbeeld nieuwe zenders en voor kleinere zenders.
“Wij merken aan reacties dat mensen zelf hun digitale pakketten willen samenstellen”, zegt Marco Swart, voorzitter van de Kabelraden, tevens locoburgemeester van Deventer. “Geen van de aanbieders biedt die mogelijkheden. De kabelbedrijven bepalen wat u te zien krijgt. Ook zien we een steeds grotere invloed van de zenders zelf.”
De programmaraden APR (Amsterdam en omstreken) en Rotterdam hebben bij gemeenteraadsleden en leden van de Tweede Kamer aangedrongen op een regeling voor consumenteninvloed op het digitale pakket. Als de keuze van televisie- en radiozenders volledig aan de kabelbedrijven wordt overgelaten, zal er minder ruimte zijn voor bijvoorbeeld nieuwe zenders en voor kleinere zenders.
“Wij merken aan reacties dat mensen zelf hun digitale pakketten willen samenstellen”, zegt Marco Swart, voorzitter van de Kabelraden, tevens locoburgemeester van Deventer. “Geen van de aanbieders biedt die mogelijkheden. De kabelbedrijven bepalen wat u te zien krijgt. Ook zien we een steeds grotere invloed van de zenders zelf.”
Geen opmerkingen:
Een reactie posten