De Nederlander keek in 2012 gemiddeld per dag 196 minuten televisie (3 uur en 16 minuten). In 2011 was dit 191 minuten (3 uur en 11 minuten). Een groei van 2,5 procent, volgens de Stichting Kijkonderzoek. Deze groei wordt met name veroorzaakt door het kijken naar sportevenementen (WK schaatsen Allround, EK Voetbal, Olympische Spelen) en slecht weer in de aprilmaand. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag stijgt van 2,9 procent (2011) naar 3,2 procent van de totale kijktijd.
Het meest bekeken programma in 2012 is een voetbalwedstrijd van 17 juni 2012: Voetbal EK Portugal- Nederland met 7.993.000 kijkers. De top 25 meest bekeken programma’s in 2012 zonder sport, wordt aangevoerd door Boer zoekt vrouw van 23 september 2012 met 4.273.000 kijkers.
Boer zoekt vrouw van 11 november 2012 is het meest uitgesteld gekeken programma’s via het televisiescherm met 448.000 kijkers. Ruim 1 op de 10 kijkers bekeek deze uitzending uitgesteld. De toplijst SKO WEB-TV (meest gestarte streams op internet) wordt aangevoerd door Wie is de Mol van 12 januari 2012, met 330.933 binnen een week opgevraagde streams.
Marktaandelen zenders 2011-2012
Het marktaandeel in de avond van de Publieke Omroep stijgt van 34,3 procent naar 37,7 procent. RTL Nederland daalt van 30,2 naar 28,5 procent en SBS daalt van 19,3 naar 17,0 procent
Nederland 1 heeft het hoogste marktaandeel zowel gedurende de dag als de avond.
Het meest bekeken programma in 2012 is een voetbalwedstrijd van 17 juni 2012: Voetbal EK Portugal- Nederland met 7.993.000 kijkers. De top 25 meest bekeken programma’s in 2012 zonder sport, wordt aangevoerd door Boer zoekt vrouw van 23 september 2012 met 4.273.000 kijkers.
Boer zoekt vrouw van 11 november 2012 is het meest uitgesteld gekeken programma’s via het televisiescherm met 448.000 kijkers. Ruim 1 op de 10 kijkers bekeek deze uitzending uitgesteld. De toplijst SKO WEB-TV (meest gestarte streams op internet) wordt aangevoerd door Wie is de Mol van 12 januari 2012, met 330.933 binnen een week opgevraagde streams.
Marktaandelen zenders 2011-2012
Het marktaandeel in de avond van de Publieke Omroep stijgt van 34,3 procent naar 37,7 procent. RTL Nederland daalt van 30,2 naar 28,5 procent en SBS daalt van 19,3 naar 17,0 procent
Nederland 1 heeft het hoogste marktaandeel zowel gedurende de dag als de avond.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten