Twitter en GfK kondigen vandaag een exclusieve
samenwerking aan om GfK Twitter TV Ratings in Duitsland, Oostenrijk en Nederland
te introduceren. Deze nieuwe dienst geeft inzichten in de frequentie en het
bereik van Twitterberichten in samenhang met televisieprogramma's en
reclamecampagnes. Deze informatie is essentieel voor bedrijven werkzaam in de
media om inzicht te krijgen in de groeiende populariteit van 'live' commentaar
via sociale media.
Terwijl men televisie kijkt deelt het publiek meer en meer zijn mening en commentaar over het programma via Twitter. Het zogenaamde 'tweede scherm' maakt televisie tot een interactieve sociale beleving. Het bereik van de TV zenders kan ook worden vergroot omdat de berichten wijd verspreid worden onder de volgers van deze Twitter gebruikers.
De Twitter TV Ratings maakt het voor GfK mogelijk om data te leveren over de frequentie en het bereik van de twitterberichten over specifieke tv programma's. Deze nieuwe methode zal later dit jaar in Duitsland, Oostenrijk en Nederland worden uitgerold en het zal zenders in staat stellen inzicht te krijgen in het aanvullende publiek dat zij via sociale media bereiken. Daarnaast krijgen mediabureaus en adverteerders toegang tot betere analyses om hun cross-media campagnes te plannen en te evalueren.
Terwijl men televisie kijkt deelt het publiek meer en meer zijn mening en commentaar over het programma via Twitter. Het zogenaamde 'tweede scherm' maakt televisie tot een interactieve sociale beleving. Het bereik van de TV zenders kan ook worden vergroot omdat de berichten wijd verspreid worden onder de volgers van deze Twitter gebruikers.
De Twitter TV Ratings maakt het voor GfK mogelijk om data te leveren over de frequentie en het bereik van de twitterberichten over specifieke tv programma's. Deze nieuwe methode zal later dit jaar in Duitsland, Oostenrijk en Nederland worden uitgerold en het zal zenders in staat stellen inzicht te krijgen in het aanvullende publiek dat zij via sociale media bereiken. Daarnaast krijgen mediabureaus en adverteerders toegang tot betere analyses om hun cross-media campagnes te plannen en te evalueren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten