De TV blijft het
belangrijkste scherm. Per etmaal wordt 77 procent van alle minuten AV-content
via het televisiescherm bekeken, zo meldt de Stichting Kijkonderzoek. Via
computers wordt per etmaal 18 procent van alle videominuten bekeken. Voor
smartphone en tablet liggen beide percentages op slechts 3 procent.
Van alle Nederlanders van 13 jaar of ouder kijkt 38 procent wel eens via de smartphone naar audiovisueel materiaal. 24 procent zegt wel eens via een tablet te kijken. Dat laatste is een verdubbeling ten opzichte van 2011. Dit is vooral het gevolg van de groeiende penetratie van dit soort apparaten. Het percentage van het totale kijkvolume blijft bescheiden met 6 procent voor beide apparaten samen.
User generated content blijft het domein van de smartphone, met 59 procdent van de totale kijktijd op het betreffende apparaat.
Van alle Nederlanders van 13 jaar of ouder kijkt 38 procent wel eens via de smartphone naar audiovisueel materiaal. 24 procent zegt wel eens via een tablet te kijken. Dat laatste is een verdubbeling ten opzichte van 2011. Dit is vooral het gevolg van de groeiende penetratie van dit soort apparaten. Het percentage van het totale kijkvolume blijft bescheiden met 6 procent voor beide apparaten samen.
User generated content blijft het domein van de smartphone, met 59 procdent van de totale kijktijd op het betreffende apparaat.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten