vrijdag 14 juni 2019

Ster waarschuwt kabinet voor onjuiste berekeningen mediaplannen

Het voornemen om reclame op de publieke omroep voor acht uur ‘s avonds te verbieden kost volgens berekeningen van STER geen 60 miljoen euro maar tussen de 80 en 90 miljoen euro. Het mediaplan staat vandaag op de agenda van de ministerraad.

STER dringt in een brief aan minister Slob (OCW) en de voltallige ministerraad aan op uitstel van een beslissing, zodat er helderheid kan ontstaan over de cijfers en de besluitvorming op basis van feitelijk goed onderbouwde argumenten kan plaatsvinden.

Directeur Frank Volmer schrijft: 'Wij vrezen in dezen voor overhaaste besluitvorming op basis van onjuiste informatie. Het financiële verlies aan omzet door het afschaffen van tv-reclame tot 20.00 uur en online zal namelijk 80 miljoen tot 90 miljoen euro per jaar bedragen, welk bedrag substantieel hoger is dan de 60 miljoen per jaar – waarvan 40 miljoen met belastinggeld zal worden gecompenseerd – waar de coalitiepartijen vanuit lijken te gaan.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten