De digitale tv-providers
in de ProviderMonitor
van de Consumentenbond krijgen allemaal een ruime voldoende (of hoger): de
totaalscores lopen van een 6,6 voor Caiway tot een 7,9 voor Zeelandnet/Delta. De
deelscores leiden tot de totaalscore voor een provider. Met name op het aantal
storingen en de omgang daarmee, verschillen de providers.
De digitale
beeldkwaliteit krijgt van de panelleden bij alle aanbieders een redelijke of
goede beoordeling. KPN Digitenne heeft het laagste rapportcijfer, maar nog wel
een 7,1. Digitenne verstuurt het digitale signaal ook in een lagere kwaliteit
dan andere providers. De panelleden waarderen de kwaliteit van HD wat hoger dan
standaard (SD) digitale uitzendingen. CanalDigitaal abonnees geven er zelfs een
8,5 voor.
Beeld dat wegvalt of blokkerig beeld, het komt allemaal voor bij
alle onderzochte aanbieders, maar bij de een beduidend meer dan bij de ander.
Bij Tele2 Interactieve TV heeft meer dan 40 procent van de ondervraagden begin
dit jaar een storing ervaren. Ook het aantal tv-problemen bij Caiway en KPN
Interactieve TV liegt er niet om: een kwart heeft er last van. Bij CanalDigitaal
zat je in januari-februari (de onderzoeksperiode) het beste: slechts 4 procent
meldt een strubbeling. De betrouwbaarheid van de televisieverbinding bij Tele2
wordt vanwege het grote aantal tv-storingen als laagste beoordeeld (6,6).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten